Forældresamarbejde

Vores samarbejde med forældrene vægter vi meget højt. For at vi kan fremme barnets læring og trivsel er samarbejdet med familien og vores faglige viden en vigtig kombination.
Ved det første besøg i børnehaven gennemgår vi vores velkomstfolder sammen med forældrene, hvor vi forventningsafstemmer. Vi har et fælles ansvar for børnenes udvikling, læring, trivsel og dannelse, og vi er hinandens sparringspartnere. Vi prioriterer den daglige kontakt med forældrene men bruger også AULA som kommunikationsvej.
Forældre og personale mødes til en samtale efter ca. 2 mdr. og igen inden skolestart. Der vil desuden blive inviteret til et stueforældremøde i løbet af barnets første år og sidste år i børnehaven. Vores stueforældremøde det sidste år i børnehaven indeholder også et besøg af skolens leder og SFO leder, de kommer og fortæller forældrene om når deres barn skal i skole.
Forældrene har mulighed for at deltage i forskellige arrangementer i løbet af barnets børnehavetid. Vi har en arbejdsdag, et høstmarked som forældrebestyrelsen står for, afslutning to gange om året på den sidste dag i Skovly samt afslutning på koloni.