Barnets start i børnehave

Mit barn skal starte i Nors Børnehus

Har dit barn fået tildelt en plads i Nors Børnehus, vil barnets kommende voksen tage kontakt til jer forældre 3-4 uger inden start. Her arrangerer I et opstartsmøde.

Til opstartsmødet vil der være mulighed for at forventningsafstemme, hvad I forventer af os og hvad vi forventer af jer forældre. Samtidig får I forældre og jeres barn mulighed for at se børnehavens fysiske rammer, møde de voksne og mærke stemningen.

Vi opfordrer altid til, at barnet har en stille opstart hvis det er muligt for forældrene.

Vi maler fine billeder og snakker om farverne.

Vi maler fine malerier og
snakker om farverne, rød, blå og grøn.

Til opstartsmødet bliver I vist rundt i huset og på legepladsen. I vil få nogle dokumenter med hjem samt en folder med praktiske oplysninger om børnehaven.

Ca. 2-3 måneder efter barnets start afholdes der et møde mellem forældre og barnets voksen, hvor der er mulighed for at tale om opstarten.

Hvis jeres barn starter i børnehaven som 3 årig, vil barnet starte på det der hedder Troldestuen.